Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Οι θέσεις της Νέας Κίνησης στην τελευταία ΠΣΓΑ

Τοποθέτηση της Νέας Κίνησης στον απολογισμό της προέδρου στην ΠΣΓΑ του Δεκέμβρη 2010


Ενόψει της συζήτησης για τα μέτρα στήριξης της κυπριακής οικονομίας και έχοντας υπόψη τις συγκαλυμμένες αντιρρήσεις συνδικαλιστών προσκείμενων προς την κυβερνητική πολιτική για την απεργία που πραγματοποίησαν οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις στις 14 Δεκεμβρίου 2010, αλλά και αξιολογώντας συνολικά και κατά θέμα τη δράση της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ κατά την περίοδο που προηγήθηκε της ΠΣΓΑ του Δεκέμβρη, η Νέα Κίνηση εξέφρασε τις ακόλουθες θέσεις:
(Νοείται ότι στο πιο κάτω κείμενο τηρήθηκε η ουσία των θέσεων που εκφράστηκαν προφορικά με βάση σημειώσεις από την εκπρόσωπο της Νέας Κίνησης, και ότι καταβλήθηκε προσπάθεια να μεταφερθεί το λεκτικό της τοποθέτησης στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό)


Συνάδελφοι,

η Κίνησή μας θεωρεί ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση θα επηρεάσει αναπόδραστα το εργασιακό μας καθεστώς με περαιτέρω πιέσεις στο χρόνο και το φόρτο εργασίας, καθώς και στις απολαβές μας, μπροστά στην αναγκαιότητα για δήθεν ισομερή καταμερισμό των οικονομικών βαρών. Δεν αμφιβάλλουμε ότι η κυπριακή κυβέρνηση γνωρίζει ότι η οικονομία οδεύει προς το χειρότερο και ότι μας "μαγειρεύει" νέα μέτρα που διοχετεύονται ήδη έντεχνα μέσα από τις προτάσεις του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Παιδείας και που, υπό τον ωραιοφανή τίτλο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, στην ουσία υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο μέσα από κάθε είδους εξοικονομήσεις, εμφανείς και μη. 
Είναι σε όλους γνωστό ότι οι προτάσεις αυτές κατατίθενται (και στη συνέχεια αποσύρονται) για μέτρηση των αντιδράσεων, αφού το κράτος στην ουσία μας αντιμετωπίζει ως ουραγούς των εξελίξεων, ενώ ουσιαστικά δε μετέχουμε  μέσω της Οργάνωσής μας στις διαδικασίες. Γι' αυτό υποστηρίζουμε ότι η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ  δεν μπορεί με τη σημερινή της δομή να αντιμετωπίσει τα δύσκολα και πολύπλοκα προβλήματα που προκύπτουν λόγω του κοινωνικό-οικονομικού συγκείμενου και των συναφών αναγκών της Εκπαίδευσης. (Διευκρινίζουμε ότι δεν εννοούμε φυσικά τα συγκεκριμένα πρόσωπα της ηγεσίας σήμερα, αλλά γενικότερα την οποιαδήποτε ηγεσία της Οργάνωσης.) Πάγια θέση μας (την οποία και επαναφέρουμε, εφόσον τα σημερινά δεδομένα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές) είναι η σύσταση Γραφείου Μελετών στην ΟΕΛΜΕΚ και η αγορά υπηρεσιών για εξειδικευμένα θέματα της οικονομίας που μας αφορούν, ώστε η Οργάνωση να πάψει να είναι ουραγός των εξελίξεων, αλλά να μπορεί εμπεριστατωμένα να αποδεικνύει το δίκαιο των θέσεών της και να διεκδικεί ευθαρσώς και πλήρως αιτιολογημένα τα αιτήματά της.

Συνταξιοδοτικό - μισθολόγιο
Όσον αφορά το συνταξιοδοτικό και μισθολόγιό μας απλώς αναφέρω ότι θα αναφερθεί άλλο στέλεχος της Κίνησής μας. Ειρήσθω εν παρόδω, θα ήθελα όμως να ρωτήσω - έχοντας υπόψη ότι στην Ελλάδα, που βρίσκεται στα όρια της χρεωκοπίας, ο προϋπολογισμός για την Εκπαίδευση είναι φέτος αυξημένος σε σύγκριση με πέρσι - αν μπορεί κάποιος από το προεδρείο να μας πληροφορήσει τι έγινε με το δικό μας προϋπολογισμό - και εννοώ συγκεκριμένα για τα κονδύλια για τη Μέση Εκπαίδευση: αυξημένα ή μειωμένα, και σε ποια επιμέρους κεφάλαια;

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση
Η Νέα Κίνηση επισύρει την προσοχή της ηγεσίας και των μελών της Οργάνωσής μας στα εξής ζητήματα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης: στο παράρτημα της πρότασης για ένα νέο σχέδιο αξιολόγησης, στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και στην κωλυσιεργία που παρατηρείται για την κατάθεση ενός πραγματικού προγράμματος επιμόρφωσης.
  • Αναφορικά με το πρώτο, οι παρατηρήσεις μας επικεντρώνονται στο παράρτημα, εφόσον συμφωνούμε με το φιλοσοφικό πλαίσιο του σχεδίου και - όπως έχουμε ήδη καταθέσει γραπτώς - υποστηρίζουμε το δεύτερο σενάριο, εφόσον δοθούν οι διευκρινίσεις που ζητήσαμε. Καταθέτουμε την ανησυχία μας γιατί από το παράρτημα φαίνεται πως σκοπός του Υπουργείου είναι περισσότερο η εξοικονόμηση πόρων, παρά ένα αξιοκρατικό σχέδιο αξιολόγησης που θα άρει τις αδικίες του υφιστάμενου για τους εκπαιδευτικούς, εφόσον τα καθήκοντα εκείνων που θα στελεχώσουν τις νέες θέσεις προαγωγής είναι σαφώς επαυξημένα γιατί στην ουσία οι θέσεις (όχι μισθολογικά) είναι κατά πολύ λιγότερες. Παρατηρείται επίσης στη φιλοσοφία που διέπει το παράρτημα ένας διοικητισμός εις βάρος του Παιδαγωγικού σκοπού της εκπαίδευσης, σε ένα  - κατά τα άλλα - "ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, εφόσον η θέση του Παιδαγωγικού  Συμβούλου κρίνεται ως λιγότερο σημαντική από αυτήν του Διοικητικού Β. Διευθυντή.

  • Όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα - σύμφωνα με τις προτάσεις που κατά καιρούς κατατίθενται, αποσύρονται, διαρρέουν στον τύπο και τουνάμπαλιν - μας ανησυχεί ιδιαιτέρως η απουσία φιλοσοφίας που να δικαιολογεί και να τεκμηριώνει τις αυξομειώσεις ωρών και μαθημάτων. Μας ανησυχεί επίσης το ενδεχόμενο η ΟΕΛΜΕΚ (χωρίς την κατάθεση επαρκούς αιτιολόγησης των προτάσεων εκ μέρους του ΥΠΠ) να οδηγηθεί σε ένα φαύλο κύκλο συζητήσεων με τους κλάδους των ειδικοτήτων, αλλά και να επέλθει σοβαρή διάσπαση της συνοχής των εκπαιδευτικών στο συνδικαλιστικό και παιδαγωγικό αίτημα για ουσιαστική αναβάθμιση του Ενιαίου Λυκείου και μέσα από ένα νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. 

  • Καταγγέλλουμε την κωλυσιεργία του ΥΠΠ για την κατάθεση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου συστηματικής επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών, θεωρώντας ότι το εδώ και χρόνια αίτημα των εκπαιδευτικών οργανώσεων δεν καλύπτεται από τις πρόχειρες και αποσπασματικές επιμορφώσεις που προσφέρονται σήμερα (π.χ. σεμινάρια για τα αναλυτικά προγράμματα σε μερικούς εκπαιδευτικούς, σεμινάρια Επιθεωρητών, κ.ά.)

Συνάδελφοι, για όσα προαναφέρθηκαν και για άλλα τόσα, τι κάνει η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ; 

Στον απολογισμό της προέδρου αναφέρεται "η ικανοποίηση για τις διαδικασίες των νέων αναλυτικών προγραμμάτων". Εμείς, συνάδελφοι, καθόλου ικανοποιημένοι δεν αισθανόμαστε, όπως έχουμε εξηγήσει πολλές φορές από αυτό το βήμα. Και ελπίζουμε να θυμάστε ότι επανειλημμένα έχουμε ως Κίνηση διαμαρτυρηθεί για τη στρεβλή διαδικασία εμπλοκής των συναδέλφων στη συγγραφή των αναλυτικών προγραμμάτων. Ρωτώ ξανά; Συμφωνήθηκε από την ΟΕΛΜΕΚ το βασικό κείμενο της φιλοσοφίας, προτού εγκριθεί η συμμετοχή μας στις επιτροπές; Αν όχι, με βάση ποια φιλοσοφία συμμετέχουμε; Ή μήπως να αναφερθούμε στη σκανδαλώδη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στα Μαθηματικά και στις ευθύνες της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ;


Όσον αφορά τα υπόλοιπα ζητήματα που αναφέρονται στη λογοδοσία; Η πρόεδρος "εκφράζει λύπη για την καθυστέρηση", ωσάν το θέμα κάθε φορά να μη μας αφορά.

Προϋπηρεσιακή
Πόσο κοντά είναι η σημερινή ηγεσία της Οργάνωσης στους Εκπαιδευτικούς φαίνεται από την άποψη που καταγράφεται στη λογοδοσία αναφορικά με την προϋπηρεσιακή κατάρτιση: "Τα παράπονα περιορίστηκαν στο ελάχιστο". Εμείς άλλα ακούμε, συνάδελφοι. Απλώς φαίνεται ότι οι συνάδελφοί μας που παρακολουθούν το πρόγραμμα της προϋπηρεσιακής κουράστηκαν να παραπονιούνται εις ώτα μη ακουόντων. Γιατί εμείς που ακούμε, ακούμε πολλά που επιβεβαιώνουν την πάγια θέση της Κίνησής μας για τα προβλήματα που θα προκαλούνταν από την "παράδοση" των συναδέλφων στο Πανεπιστήμιο.

Υπεύθυνος Τμήματος
Πόσο ευχαριστημένοι μπορούμε να είμαστε συνάδελφοι όταν ο θεσμός ακόμη να ολοκληρωθεί σε όλα τα σχολεία, για σκοπούς εξοικονόμησης κάποιων (ελάχιστων) πόρων από το ΥΠΠ;

Ο χρόνος δεν επαρκεί για να αναφερθώ και σε άλλα ζητήματα, όπως να μου επιτραπεί απλώς μια παρατήρηση σε σχέση με την αναφορά του αγαπητού συναδέλφου και εκπροσώπου της Νέας Πνοής στο θέμα των Φακέλων. Προς άρση οποιωνδήποτε παρεξηγήσεων και για να είμαστε ειλικρινείς με τους συναδέλφους, να υπενθυμίσω αυτό που όλοι γνωρίζουμε: ότι δηλαδή η αλλαγή στη νομοθεσία όσον αφορά τους φακέλους και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών στην ελεύθερη έκφραση ήταν αποτέλεσμα των αγώνων των στελεχών της Νέας Κίνησης. Και εδώ να υπενθυμίσω επίσης ότι απαιτείται επαγρύπνηση εκ μέρους της ΟΕΛΜΕΚ για την τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά τους υπηρεσιακούς φακέλους, γιατί - έστω κι αν το ΥΠΠ ισχυρίζεται ότι θα προχωρήσει στην τροποποίηση - τίποτα δεν είναι βέβαιο.

Ευχαριστώ.

Εκ μέρους της Νέας Κίνησης Καθηγητών, η γενική αντιπρόσωπος και υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων της Κίνησης, Βαλεντίνα Σαλτέ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου