Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Σύγκρουση ανάμεσα στον Υπουργό Παιδείας και τη ΔΜΕ

Η σύγκρουση που ξέσπασε πέρσι ανάμεσα στον Υπουργό Παιδείας και τη ΔΜΕ προκάλεσε διαφορετικές αντιδράσεις εκ μέρους των Κινήσεων των εκπαιδευτικών. Η Αλλαγή έσπευσε να υπερασπιστεί τη ΔΜΕ, και η Προοδευτική, εμμέσως πλην σαφώς τον Υπουργό Παιδείας. Η Νέα Κίνηση, έκρινε ότι όσα διαδραματίζονταν ήταν εις βάρος της παιδείας, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ότι ο διοικητικός αυταρχισμός στο Υπουργείο Παιδείας γίνεται όλο και πιο έντονος, με συνέπεια ενέργειες που αποσκοπούν στη φίμωση και τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών.
Σας καλούμε να διαβάσετε τη σχετική ανακοίνωση που κυκλοφόρησε στις 16/09/2009 η Νέα Κίνηση Καθηγητών.


 
 

Ανακοίνωση της Νέας Κίνησης Καθηγητών
(16.09.09)
 


Η Νέα Κίνηση Καθηγητών (ΟΕΛΜΕΚ) παρακολουθεί με ιδιαίτερη περίσκεψη όσα διαδραματίζονται στο ΥΠΠ τις τελευταίες μέρες και εκφράζει την έντονη απαρέσκεια και την αγωνία της για τη σπατάλη της ενέργειας και του χρόνου που κανονικά έπρεπε να διοχετεύονται μόνο στον αγώνα για το καλό της παιδείας. Μια μετωπική σύγκρουση του Υπουργού  Παιδείας και Πολιτισμού και της Διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης και μάλιστα στην αρχή της σχολικής χρονιάς, προκαλεί έντονες ανησυχίες και αμφιβολίες για την ομαλή λειτουργία του ΥΠΠ, τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές και τους γονείς τους. Το θέμα δεν είναι απλώς ποιος από τους δύο έχει δίκαιο στη συγκεκριμένη υπόθεση, γεγονός που θα διαφανεί από τις έρευνες, αλλά ότι πλήττεται ανεπανόρθωτα η εμπιστοσύνη και το αίσθημα ασφάλειας των εκπαιδευτικών απέναντι στους υψηλόβαθμους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών θεσμών.

Τα τελευταία γεγονότα επιβεβαιώνουν την ορθότητα της αρχικής εκτίμησης της Κίνησης μας ότι υπάρχει και εντείνεται ο αυταρχισμός σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διοίκησης και ότι μεθοδεύεται η προσπάθεια εκφοβισμού και φίμωσης των υφισταμένων από τους προϊσταμένους. Το επικίνδυνο είναι ότι τέτοιες στάσεις προκαλούν νοοτροπίες υποταγής σε κάθε έννοια εξουσίας, προωθούν τη λογική του ανελεύθερου ανθρώπου και φυσικά οδηγούν σε αποτυχία των στόχων για μια δημοκρατική και ανθρώπινη κοινωνία. Γι αυτό και χαιρετίζουμε κάθε προσπάθεια παρεμπόδισης της υπερεξουσίας, όπως η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να ορίσει ανεξάρτητο ερευνώντα λειτουργό για διερεύνηση των καταγγελιών του κ. Θεόδωρου Θεοδώρου, Επιθεωρητή Μέσης Εκπαίδευσης, που αφορούν σε υπέρβαση εξουσίας από τη ΔΜΕ. 

Ωστόσο, η Νέα Κίνηση Καθηγητών εκφράζει τη δυσαρέσκειά της στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού γιατί ενώ, εδώ και ένα τουλάχιστο χρόνο είναι εις γνώση του και άλλες σοβαρότατες περιπτώσεις όπου εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα, στελέχη της Νέας Κίνησης, έχουν καταγγελθεί δια της υπηρεσιακής οδού με ανυπόστατες ή ακόμη και κατασκευασμένες βαρύτατες κατηγορίες και ενώ είναι πλήρως ενημερωμένος ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί έχουν διασυρθεί και διωχθεί στο χώρο εργασίας τους από ανώτερα στελέχη της Μέσης Εκπαίδευσης, δεν έχει προβεί στις δέουσες ενέργειες για αποκατάσταση της αλήθειας και για προστασία του κύρους και της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών αυτών. Αντίθετα, αγνόησε γραπτές επιστολές της Νέας Κίνησης Καθηγητών για συνάντηση μαζί του επί του θέματος (9.02.09, 9.03.09 και 18.3.09). Αναμένουμε και απαιτούμε από τον Υπουργό της Παιδείας την ίση μεταχείριση όλων ανεξαίρετα των εκπαιδευτικών. 

Με βάση τα πιο πάνω, η Νέα Κίνηση Καθηγητών:

  1. Καλεί την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ να αναλάβει επιτέλους τις σοβαρότατες ευθύνες της σεβόμενη τις αποφάσεις των δύο τελευταίων Παγκύπριων Συνδιασκέψεων των Γενικών Αντιπροσώπων επί του θέματος.
  2. Καλεί το Υπουργικό Συμβούλιο να διευρύνει τις αρμοδιότητες του ερευνώντος λειτουργού, ώστε να εξετάσει όλες ανεξαίρετα τις περιπτώσεις ανυπόστατων καταγγελιών εναντίον εκπαιδευτικών.
  3. Δηλώνει ότι η ηγεσία της είναι στη διάθεση του ερευνώντος λειτουργού για να καταθέσει όλα τα τεκμήρια για όσα προαναφέρονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου