Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Βία και παραβατικότητα

Σπύρος Φωτίου
Εκπρόσωπος Νέας Κίνησης στο ΚΔΣ ΟΕΛΜΕΚ

Όλοι γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε ότι το πρόβλημα της παραβατικής συμπεριφοράς είτε από μαθητές είτε από εξωσχολικούς, που επεμβαίνουν μέσα στη σχολική μονάδα, έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις και χρειάζονται να παρθούν άμεσα και μακροπρόθεσμα μέτρα για να μη θρηνήσουμε και θύματα.
Από χρόνια οι εκπρόσωποι της Ν.Κ.Κ. έχουν καταθέσει στο Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ πρόταση από 18 σημεία για προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, μεταξύ των οποίων είναι:
  1. Αναβάθμιση των προληπτικών Δράσεων στη σχολική μονάδα με αύξηση των Συμβούλων, των Εκπαιδευτικών Ψυχολόγων και επέκταση του θεσμού του Υπευθύνου Τμήματος. Η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας να γίνει και με την παρέμβαση ειδικών επιστημόνων π.χ. για το πρόβλημα των ναρκωτικών και του καπνίσματος.
  2. Ανάδειξη των προβλημάτων από τους ίδιους τους καθηγητές. Η ΟΕΛΜΕΚ να ενημερώνει συστηματικά την κοινωνία μέσα από τα ΜΜΕ. Να θεσμοθετηθούν τακτικές κοινές συναντήσεις καθηγητών – γονέων – μαθητών ανά σχολείο, όπου όλοι θα καλούνται να πάρουν από κοινού αποφάσεις για τα ζητήματα του σχολείου, με αντίστοιχο επιμερισμό καθηκόντων.
  3. Μέγιστος αριθμός ανά σχολείο οι 600 μαθητές.
  4. Άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα εφηβικής ηλικίας και παραβατικής συμπεριφοράς.
  5. Άμεση αξιολόγηση των προγραμμάτων «Αλφαβητισμός» και «Ενισχυτική διδασκαλία». Πολλά από αυτά θεωρούνται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αναποτελεσματικά. Ο Αλφαβητισμός είναι ένα πρόγραμμα που πρέπει να ενισχυθεί ιδιαίτερα στη Δημοτική Εκπαίδευση και μάλιστα στον πρώτο κύκλο, διότι αργότερα είναι μάλλον αργά για αντιμετώπισή του.
  6. Η Ενισχυτική διδασκαλία πρέπει να προωθηθεί στο Γυμνάσιο και το Λύκειο με περισσότερη ζέση από το ΥΠΠ και να επεκταθεί σε όλα τα μαθήματα (τώρα γίνεται μόνο στα Ελληνικά και Μαθηματικά).
  7. Αναθεώρηση των Κανονισμών Λειτουργίας των σχολείων με βάση την εμπειρία των τριών τελευταίων χρόνων, π.χ. με το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής ο μαθητής να παραμένει στο σπίτι ή διαφορετικά στο σχολείο με επίβλεψη Σχολικού Βοηθού.
  8. Καθιέρωση «Παιδαγωγικού Δελτίου» για κάθε μαθητή, στο οποίο να καταγράφονται η οικογενειακή κατάσταση, προβλήματα προσαρμογής και άλλα βοηθητικά παιδαγωγικά στοιχεία, το οποίο θα συνοδεύει το μαθητή από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, θα φυλάσσεται από το Σύμβουλο του σχολείου και θα καταστρέφεται με την αποφοίτησή του.
  9. Τοποθέτηση φρουρών ασφαλείας σε όλα τα σχολεία.
  10. Νομοθετική ρύθμιση που να δίνει το δικαίωμα στην Αστυνομία ή το ΥΠΠ να ενεργούν αυταπάγγελτα για ποινική δίωξη εξωσχολικών στοιχείων που εισέρχονται παράνομα στη σχολική μονάδα και βιαιοπραγούν σε βάρος μαθητών ή εκπαιδευτικών (σήμερα επαφίεται μόνο στο Διευθυντή ή στον επηρεαζόμενο εκπαιδευτικό).
  11. Τροποποίηση της νομοθεσίας για άμεση αποζημίωση σε περίπτωση τραυματισμού εν ώρα υπηρεσίας ή φθοράς περιουσίας μέσα στο σχολικό χώρο.

Εκτός από όλα αυτά έχουμε καταθέσει και πολλά άλλα κείμενα με τις θέσεις μας για το θέμα. Εν πάση περιπτώσει, θεωρούμε ως πολύ θετικά και αυτά τα οποία επισημαίνονται στην έκθεση Καπαρδή. Η πολιτεία πλέον πρέπει να αναλάβει και το κόστος της υλοποίησης των μελετών, που η ίδια χρηματοδοτεί και να μη μένει στα παχιά λόγια.

Τελειώνουμε με το σλόγκαν:

Παραβατικότητα και οικονομική περισυλλογή είναι δυο ποσά αντιστρόφως ανάλογα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου