Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Ο πόλεμος εις βάρος των εκπαιδευτικών μέσα από τα blogs

Τις τελευταίες μέρες, εξαιτίας της απεργίας αλλά και με αφορμή "το θράσος των εκπαιδευτικών που ενώ είναι τόσο προνομιούχοι διαμαρτύρονται κιόλας" (!!!), έχει εξαπολυθεί ένας πόλεμος εις βάρος της επαγγελματικής επάρκειας και της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών, όχι μόνο από τα ΜΜΕ και τον τύπο, αλλά μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και διάφορα ιστολόγια. Το αναμέναμε. Για πολλούς λόγους είναι που διάφοροι ενοχλούνται και μας προσβάλλουν ψευδολογώντας εις βάρος μας.

Ως μικρό δείγμα του τι λέγεται, σας παραπέμπουμε σε ένα σοβαρό ιστολόγιο (http://blog.stockwatch.com.cy), μετά την ανάρτηση του άρθρου "Φορολογία πλούτου" από τον Καθηγητή Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λέστερ κ. Πανίκο Δημητριάδη, ο οποίος "τόλμησε" να μας στηρίξει με όπλο τις γνώσεις του ως έγκριτος και έμπειρος οικονομολόγος. (λέμε "τόλμησε", γιατί έχει δεκτεί μια ανίερη επίθεση από τους ίδιους που επιτίθενται και στους εκπαιδευτικούς)

Εάν ενδιαφέρεστε να διαβάσετε και να σχολιάσετε κι εσείς, το άρθρο καθώς και όλα τα σχόλια βρίσκονται στο http://blog.stockwatch.com.cy/?p=831#comment-4605
Συνάδελφοι,

Η μάχη για την αξιοπρέπειά μας είναι ιδιαίτερα δύσκολη, όταν σε εφημερίδες και σε ιστολόγια γίνεται συστηματική προπαγάνδα εις βάρος μας. Καλούμε τους συναδέλφους να απαντούν τεκμηριωμένα και ήπια, να αρθρογραφούν αποκαλύπτοντας την αλήθεια που τα μέσα αποσιωπούν σκόπιμα. Ο αγώνας δεν είναι μόνο για τις περικοπές. Είναι πάνω απ' όλα για τις συνθήκες εργασίας μας, για την αξιοπρέπειά μας. Είναι πρώτιστα για το δημόσιο σχολείο.

Δε θα μεταφέρουμε εδώ τα άκρως προσβλητικά για τους εκπαιδευτικούς σχόλια, ούτε τις τεκμηριωμένες απαντήσεις που έδωσαν στελέχη της Νέας Κίνησης Καθηγητών στο συγκεκριμένη ιστοχώρο. Μπορείτε εύκολα να τα βρείτε αφού σας δίνουμε την ιστοσελίδα. Μεταφέραμε μόνο ένα συμπερασματικό κείμενο συναδέλφου μας, που μπορεί να σας δώσει μια "γεύση" για το πού κινήθηκε η όλη συζήτηση. Το αναρτούμε πιο κάτω:

Ένα γενικό σχόλιο που προκύπτει από τα διάφορα σχόλια σε αυτό το άρθρο, είναι πόσο επιζήμιες μπορεί να είναι οι άκριτες εισηγήσεις σε επίπεδο κοινωνικό και πολιτικό. Να μην πω ότι εμφανίζουν τάσεις επιστροφής στην εποχή της δουλείας, όπου ο εργαζόμενος δεν είχε δικαιώματα. Μεταφέρω μερικές:

1. “Οι νεοεισερχόμενοι να μην πάρουν σύνταξη”

ΣΧΟΛΙΟ: Και πως θα ζήσουν άμα σταματήσουν να εργάζονται. Να πεινούν, να κλέβουν ή να τους ρίξουμε στον καιάδα.

2. “Ο συνδικαλισμός είναι επικίνδυνος και πρέπει να σταματήσει”

ΣΧΟΛΙΟ: ναι είναι επικίνδυνος για τους εργοδότες, αλλά είναι η μόνη προστασία του εργαζόμενου, δημοκρατικά κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα.

3. “Οι δημόσιοι υπάλληλοι δε δουλεύουν γι’ αυτό δεν πρέπει να αμοίβονται.”

ΣΧΟΛΙΟ: Καλά, η δημόσια υπηρεσία και τα σχολεία έχουν μπει στον αυτόματο πιλότο με τόσους “άχρηστους”; Αυτοί που τα γράφουν δεν εξυπηρετήθηκαν ποτέ στις δημόσιες υπηρεσίες και δεν πήγαν σχολείο; Κι αν πήγαν στο δημόσιο σχολείο που έχει τόσο “άχρηστους” εκπαιδευτικούς, πώς τα κατάφεραν μετά να σπουδάσουν (η Χ μάλιστα έγινε γιατρός, όπως δηλώνει)

4. "Να κοπούν οι άδειες από τους εργαζόμενους ή να δουλεύουν σε άλλες δουλειές οι εκπαιδευτικοί το καλοκαίρι"

ΣΧΟΛΙΑ:
α) Εγώ λέω να μην παίρνουν καθόλου άδειες οι εργαζόμενοι, και να δουλεύουν ολόχρονα και εφτά μέρες την εβδομάδα. Να ξεχάσουμε και το οκτάωρο και να πάμε στη “χρυσή εποχή” προ εργασιακών δικαιωμάτων. Ζήτω ο πλούτος και το κεφάλαιο!!! Ζήτω ο εθισμός μας στη νέα εποχή της δουλείας στην οποία βολευτήκαμε με τους νέους δούλους του τρίτου κόσμου να μας υπηρετούν χωρίς δικαιώματα!!!


(β) ο κάθε εργαζόμενος επιλέγει να κάνει τη συγκεκριμένη δουλειά με βάση τα εργασιακά δεδομένα που του προτείνονται κατά την περίοδο της εργοδότησής του. Ερωτώ: Για να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς, δε χρειάζεται η συναίνεση των εργαζομένων; Ζήτω οι μονομερείς αποφάσεις των εργοδοτών!!! Κι ύστερα μιλάμε για πολιτικά δικαιώματα.

(γ) Εγώ λέω να τους βάλουμε να καθαρίζουν τα σχολεία το καλοκαίρι. Και να χρησιμοποιούν για ξεσκονόπανο τα πτυχία τους και τις σημειώσεις που ετοιμάζουν για τους μαθητές τους, αφού έτσι κι αλλιώς είναι άχρηστες.

(δ) Και για να σοβαρευτούμε: Εάν υπάρχει σε τέτοιο βαθμό πρόβλημα στο κράτος και πρέπει να μειωθούν οι άδειες των εργαζομένων, ας γίνει. Αλλά να γίνει με σεβασμό στις γνώσεις, τα τυπικά προσόντα και στην αξιοπρέπεια, και κυρίως λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είναι δυνατόν αυτός που τη μια μέρα διδάσκει και αξιολογεί το παιδί μας, την επομένη να κάνει μια δουλειά που δεν απαιτεί ισότιμα ακαδημαϊκά προσόντα. Δεν ξέρω από την άλλη τι συνέπειες θα έχει αυτό στην ανεργία. Αναρωτιέμαι όμως γιατί κανένας δεν εισηγήθηκε τη σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού αναλόγως προσόντων και ικανοτήτων και όχι ηλικίας σε θέσεις κλειδιά, την αξιοκρατία στις προαγωγές για να γίνεται καλύτερη διαχείριση των πόρων, τα κίνητρα για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.


5. “Οι φοροφυγάδες βοηθούν την οικονομία γιατί με τα χρήματα που εξοικονομούν απο τους φόρους που δεν πληρώνουν, εργοδοτούν ανέργους”
ΣΧΟΛΙΟ: αυτό ας μου το εξηγήσει κάποιος παρακαλώ…


6. “Αν δε δέχονται να τους μειώσουν τους μισθούς και αυτά που θεωρούν κεκτημένα, απολύστε τους και πάρτε άλλους”

Συμπερασματικά, με άλλα λόγια: “Οι μισθωτοί απέκτησαν πολλά δικαιώματα και πρέπει να τους κόψουμε τον αέρα. Δεν τους κόβουμε και το κεφάλι καλύτερα. Θα βρούμε άλλους να μας υπηρετούν…..”

ΣΧΟΛΙΟ: Ζήτω οι αφέντες!!! 

(της Β. Σαλτέ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου