Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Αναλυτικά Προγράμματα

Ποιες είναι οι θέσεις της Νέας Κίνησης Καθηγητών για τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τις διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο; 
Διαβάστε το κείμενο που κατατέθηκε στην ΟΕΛΜΕΚ από τον εκπρόσωπο της Νέας Κίνησης στη Γραμματεία, όταν το Υπουργείο Παιδείας "πίεζε" την Οργάνωση να δώσει τις θέσεις της, προτού καν προλάβουν οι εκπαιδευτικοί να μελετήσουν τα πολυσέλιδα κείμενα που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

Η ΟΕΛΜΕΚ συζητά τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και καλείται να δώσει τις θέσεις της σε μια λογική του "αποδεχόμαστε ή όχι" τα προγράμματα που αναπτύχθηκαν από τις επιτροπές. Για άλλη μια φορά το θέμα τίθεται χωρίς σύνδεση με τη συνολική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για το μέλλον της ίδιας της Μεταρρύθμισης. Η ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ επαναλαμβάνει τη γενική θέση της ότι η επιδιωκόμενη Μεταρρύθμιση του Δημόσιου σχολείου που θα το μετατρέπει σε ανθρώπινο και Δημοκρατικό τη βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Η διαφωνία μας βρίσκεται στις διαδικασίες, στις αποσπασματικές δράσεις και στην προχειρότητα και τον πάταγο με τον οποίο εξαγγέλλονται χωρίς να έχουν από πριν συζητηθεί και ωριμάσει.

Η ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ θεωρεί ότι το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε για κατάθεση θέσεων για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά στο μέλλον του δημόσιου σχολείου, είναι εξαιρετικά ασφυκτικό και κατ’ επέκταση δεν επιτρέπει την εις βάθος μελέτη και εξέταση τόσο της φιλοσοφίας όσο και του περιεχομένου των προτεινόμενων αναλυτικών προγραμμάτων.

Η ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ κρίνει ότι τα αναλυτικά προγράμματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα πρέπει να αποτελούν μέρος μιας σφαιρικής και ολιστικής προσέγγισης της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης που έχει ως στόχο την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Ως εκ τούτου είναι αδιανόητο να αποκόπτεται η κατάθεση προτάσεων για τα αναλυτικά και το ωρολόγιο πρόγραμμα από ζητήματα που αφορούν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στο σύνολό του, τις αλλαγές στις διοικητικές δομές - τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και στο μικροεπίπεδο της σχολικής μονάδας - στη δομή του δημόσιου σχολείου (ενοποίηση Τεχνικής και Μέσης), και άλλα σοβαρά θέματα που άπτονται της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.

Καταρχάς τίθεται το ερώτημα αν έχει συμφωνηθεί η φιλοσοφία των Αναλυτικών προγραμμάτων, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρό έλλειμμα συνεκτικότητας και διασύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων. Οι επιτροπές εργάστηκαν η μια ερήμην της άλλης με στόχο το ειδικό αντικείμενο και χωρίς να ληφθεί υπόψη το ωρολόγιο πρόγραμμα, και αυτό δεν είναι δόκιμο. Στη συνέχεια τίθεται το δεύτερο ουσιαστικό ερώτημα του τρόπου και του χρόνου εφαρμογής των Α.Π. στην πράξη. Θεωρούμε ότι επίκεντρο και προτεραιότητα θα πρέπει να είναι ο εκπαιδευτικός που θα κληθεί να εφαρμόσει τα Αναλυτικά και ο οποίος βρίσκεται στο σκοτάδι αφού μόνο τον όρο έχει ακούσει, ενώ έπρεπε, αφού συμφωνηθεί η φιλοσοφία με τους κοινωνικούς εταίρους, να ξεκινήσει  η οργανωμένη και συστηματική επιμόρφωση του. Πολλές  ανησυχίες έχουμε για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες, η ενισχυτική διδασκαλία, οι αλλόγλωσσοι μαθητές, τα ειδικά σχολεία (μουσικό, αθλητικό, καλλιτεχνικό).

Η ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ επιφυλάσσεται να καταθέσει τις τελικές θέσεις της για το ωρολόγιο και το αναλυτικό πρόγραμμα των φιλολογικών μαθημάτων, σε σχέση με τα πιο πάνω, εφόσον της δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για να μελετήσει με τη δέουσα σοβαρότητα και με επιστημονικά κριτήρια τις προτάσεις της επιτροπής των Αναλυτικών Προγραμμάτων.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου