Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά!

Αναρτώνται πιο κάτω οι δημοσιεύσεις στην εφημερίδα "Φιλελεύθερος" της δημοσιογράφου Χριστίνας Κυριακίδου  και της προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας Σύλιας Λουκαϊδου, με θέμα τη σημασία και την αξία συγκεκριμένων μαθημάτων, με αφορμή άρθρο της πρώτης την Τετάρτη 1η Δεκεμβρίου, το οποίο δικαιολογημένα προκάλεσε την αντίδραση της συναδέλφου μας. 
Είναι, βεβαίως, προς πίστη της εφημερίδας και της δημοσιογράφου, το γεγονός ότι η εφημερίδα δημοσίευσε τις δύο απαντήσεις της συναδέλφου μας και προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας. Είναι όμως λυπηρό να πρέπει οι Εκπαιδευτικοί να δίνουν εξηγήσεις στον τύπο για τα αυτονόητα, όταν η πραγματικότητα παρουσιάζεται από τους εκπροσώπους του τύπου κατά το δοκούν.
Η Νέα Κίνηση Καθηγητών αναρτά και τις τέσσερις δημοσιεύσεις και συγχαίρει την πρόεδρο του Συνδέσμου Οικιακής Οικονομίας και στέλεχος της Κίνησής μας Σύλιας Λουκαϊδου, για την παρρησία της και την ετοιμότητά της να προστατεύσει το κύρος και την αξιοπρέπεια όχι μόνο των Εκπαιδευτικών του κλάδου που εκπροσωπεί, αλλά και του συνόλου των Εκπαιδευτικών, απέναντι σε οποιεσδήποτε προσβλητικές αναφορές εκ μέρους εκπροσώπων του τύπου:

Σας καλούμε να διαβάσετε τα τέσσερα κείμενα με τη χρονολογική σειρά της δημοσίευσής τους.
Στο Λύκειο οι μαθητές επιλέγουν... την ευκολία τους
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ (δημοσιογράφος)
Εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος", 1η Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ κατεύθυνσης που δηλώνουν οι μαθητές στο Λύκειο, επηρεάζουν εν μέρει τη μετέπειτα ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Αυτή τουλάχιστον ήταν η φιλοσοφία στην οποία στηρίχθηκε το Ενιαίο, η οποία ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, φαίνεται να έχει καταρρεύσει. Εκτός κι αν ένας στους δυο έφηβους έχει θέσει ως στόχο να γίνει δακτυλογράφος ή μαθήματα όπως η Τέχνη, η Γυμναστική και η Οικογενειακή Αγωγή διευρύνουν τις επιλογές τους για σπουδές και εργασία πέραν του αντικειμένου που περιγράφει η ονομασία τους.
Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς αλλά και τα ίδια τα παιδιά, πλέον, καθοριστικό κριτήριο για την επιλογή των μαθημάτων ειδίκευσης είναι ο βαθμός δυσκολίας τους. Με εξαίρεση μια μερίδα μαθητών που συνεχίζουν να διαλέγουν μόνο από τον κατάλογο με τα παραδοσιακά δύσκολα μαθήματα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία περιλαμβάνουν στις επιλογές τους μαθήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν πιο εύκολα.
Απώτερος σκοπός, η εξασφάλιση ενός καλού βαθμού στο απολυτήριο με λιγότερο κόπο.

Τα πιο πάνω επιβεβαιώνουν τα στατιστικά στοιχεία με τις επιλογές των μαθητών της Β΄ Λυκείου.

Για άλλη μια χρονιά, η Δακτυλογραφία παραμένει το δημοφιλέστερο μάθημα κατεύθυνσης για τους δεκαεξάρηδες. Φέτος, μάλιστα, καταγράφηκε νέα αύξηση στο ποσοστό της, που ξεπέρασε το 56%. Σε σύγκριση με τα αντίστοιχα δεδομένα των προηγούμενων τεσσάρων ετών προκύπτει, εξάλλου, ότι τα μοναδικά μαθήματα που αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους «ενοίκους» των Λυκείων και σημείωσαν αύξηση είναι: Η Δακτυλογραφία που σκαρφάλωσε στο 56,09% σε σχέση με 47,15% που ήταν το 2006, το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής με αύξηση της τάξης του 8%, η Τέχνη που σημείωσε άνοδο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες, η Γυμναστική με 3% αύξηση και η Επιστήμη του Περιβάλλοντος με 2%.

Στην αντίπερα όχθη, μαθήματα όπως τα Αρχαία Ελληνικά, τα Λατινικά, η Ιστορία και η Φυσική προσελκύουν ολοένα και λιγότερους μαθητές. Φέτος, μόνο 672 παιδιά διδάσκονται ενισχυμένα Αρχαία ή ποσοστό 8,7% (το 2006 ήταν 13,98%). Ανάλογα, τα Λατινικά τείνουν να εξελιχθούν σε μάθημα προς εξαφάνιση, αφού οι μαθητές που τα επιλέγουν μειώθηκαν από 8,36% σε μόλις 3,63%. Η δε Πληροφορική, που πριν μερικά χρόνια ήταν στις δόξες της, σταδιακά χάνει έδαφος: Το 2006 ήταν μάθημα κατεύθυνσης για έναν στους τρεις μαθητές, σήμερα περιορίστηκε στο 23,8%.

Στα ίδια επίπεδα παραμένουν τα ενισχυμένα Μαθηματικά, που μέσα στην πάροδο των χρόνων παραμένουν στο 42% περίπου και αποτελούν το δεύτερο δημοφιλέστερο μάθημα. 




Η πρώτη απάντηση της συναδέλφου μας,
Σύλιας Λουκαϊδου 

Όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά!
Εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος", 10 Δεκεμβρίου 2010

Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα σας την 01/12/2010, καταγράφεται η άποψη για τις επιλογές των μαθητών στα μαθήματα κατεύθυνσης του Λυκείου. Ως Σύνδεσμος Καθηγητών Οικιακής Οικονομία εκφράζουμε την απογοήτευση μας για αυτό το άρθρο, στο οποίο εκφράζεται η προσωπική άποψη της δημοσιογράφου. Συγκεκριμένα, η κα Χριστίνα Κυριακίδου, εκφράζει χωρίς καμία ερευνητική τεκμηρίωση την άποψη πως οι επιλογές των μαθημάτων που κάνουν οι μαθητές είναι εύκολες και πως αυτές δε σχετίζονται με την πρόσβαση τους σε πανεπιστήμια.

Προσβλητική είναι επίσης η αναφορά σε συγκεκριμένα μαθήματα - Δακτυλογραφία, Οικογενειακή Αγωγή, Τέχνη, Γυμναστική. Αυτή η αναφορά εκθέτει τους συνάδελφους που διδάσκουν τα μαθήματα αλλά προσβάλει και τους ίδιους τους μαθητές (και τους γονείς) που τα επιλέγουν. Θα αναφερθώ συνοπτικά στη σημασία του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής (Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μάθημα κατεύθυνσης) έτσι ώστε να υπάρχει μία έγκυρη πληροφόρηση για το σκοπό και το περιεχόμενο του.

Σκοπός του μαθήματος είναι να βελτιώσει το επίπεδο ζωής του ατόμου, της οικογένειας και της κοινωνίας γενικότερα και να καταστήσει τον έφηβο ενεργητικό, αυτοδύναμο και υπεύθυνο. Επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει και να αναπτύξει την ικανότητα του μαθητή για ορθολογιστική οργάνωση και διαχείριση της οικογενειακής ζωής, όπως επίσης και προσαρμογή του στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

Τονίζουμε ότι η θεματολογία του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής (γάμος, οικογένεια, βία, εξαρτησιογόνες ουσίες, σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία των νέων, διατροφή στον κύκλο της ζωής, αγωγή καταναλωτή-Μ.Μ.Ε.) το καθιστά εξίσου σημαντικό με άλλα μαθήματα.

Αναμφισβήτητα, ζούμε σε μια εποχή στην οποία κυριαρχούν η αποξένωση, η έμφαση στην ατομικότητα, η κρίση αξιών, η αμφισβήτηση των κοινωνικών θεσμών-οικογένειας και η καταστροφή του περιβάλλοντος, ζητήματα, που υποθηκεύουν τη ζωή και το μέλλον των ανθρώπων. Οι κακές διατροφικές συνήθειες, είναι επίσης φαινόμενο των ημερών μας, ενώ παράλληλα, οι δυνατότητες για άσκηση έχουν περιοριστεί, και η αγορά έχει πλημμυρίσει από τροφές φτωχές σε θρεπτικά συστατικά και πλούσιες σε θερμίδες με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται ανησυχητικά ποσοστά παχυσαρκίας.

Οι μαθητές επιλέγουν το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής επειδή τους ενδιαφέρει και θέλουν να αποκτήσουν θετικές στάσεις αλλά και σωστές γνώσεις (ανθρωπιστική παιδεία) που θα τους βοηθήσουν να χειριστούν σωστά προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίζουν οι ίδιοι, η οικογένεια ή η κοινότητα τους. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στο μάθημα (επίλυση προβλήματος, μελέτη περίπτωσης, επισκέψεις, παιχνίδια ρόλων, ερευνητική μελέτη) δίνουν την ευκαιρία στο μαθητή να εκφράσει τις απόψεις και τα συναισθήματα του ως ενεργό μέλος της ομάδας του.

Το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής παρέχει επίσης εφόδια για πολλούς κλάδους σπουδών σε πολλά Πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ελλάδας όπως είναι: Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Οικιακή Οικονομία και Οικολογία, Επιστημών Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών, Νοσηλευτική Τ.Ε.Π.Α.Κ., Επιστήμες της Διαιτολογίας και Διατροφολογίας και Τεχνολογίας Τροφίμων, Κοινωνική Εργασία, Βρεφονηπιοκομία, Δημόσια Υγιεινή, Επισκεπτών/τριών Υγείας, Μαιευτικής κ.α.

Είναι γεγονός ότι η πρώτη φάση της εφηβείας θεωρείται κρίσιμη αφού χαρακτηρίζεται από πολλές αλλαγές και μεταμορφώσεις βιοσωματικές, συναισθηματικές, νοητικές και κοινωνικές. Συνεπώς οι διάφορες στάσεις και συμπεριφορές που βιώνουν σε αυτήν την ηλικία μπορούν να αποτελέσουν θεμέλιο για την μετέπειτα ενήλικη συμπεριφορά τους.

Γι’ αυτό το λόγο, ο Σύνδεσμος Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας τονίζει την αναγκαιότητα ένταξης του μαθήματος στον κοινό κορμό της Α΄ Λυκείου (να υπάρχει μία συνοχή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο) έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συζητούν για αυτά τα πολυσήμαντα θέματα.

Σας πληροφορούμε επίσης πως με την αναδιαμόρφωση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων το περιεχόμενο των μαθημάτων της Οικιακής Οικονομίας και της Οικογενειακής Αγωγής θα εμπλουτιστεί με βάσει τους στόχους του αναλυτικού Αγωγής Υγείας. Έτσι, έγκαιρα θα προάγεται η ψυχική, σωματική και κοινωνική ευεξία των μαθητών/τριών ως εφόδιο ζωής, τόσο με την ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών ικανοτήτων όσο και με τη συλλογική τους δράση για τη διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών υγείας.

Με εκτίμηση,
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας
Σύλια Λουκαΐδου


Η απάντηση της δημοσιογράφου

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΙΔΕΜΑΤΑ
Όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά!
Της Χριστίνας Κυριακίδου
Εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος", 10 Δεκεμβρίου 2010


ΚΑΤΑΡΧΗΝ οφείλω να απολογηθώ σε εκείνους τους εκπαιδευτικούς που ενδεχομένως να αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι, για το θέμα που έγραψα με τις επιλογές των μαθητών στη Β’ Λυκείου. Ξεκαθαρίζω, επίσης, ότι μπορώ να υποψιαστώ τους λόγους που ενοχλήθηκαν, αδυνατώ όμως, να συμφωνήσω ως προς την ορθότητά τους.
Σε άρθρο της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας, Σύλια Λουκαϊδου, σχολιάζει ότι χωρίς καμιά ερευνητική τεκμηρίωση κατέληξα στο συμπέρασμα ότι οι επιλογές των μαθητών είναι εύκολες και πως αυτές δεν σχετίζονται με την πρόσβαση τους σε πανεπιστήμια. Πιθανόν η κ. Λουκαϊδου να μην έχει διαβάσει προσεκτικά το συγκεκριμένο κείμενο ή να αγνοεί τις προϋποθέσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια, δηλαδή τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο (αν δεν κάνω λάθος, σε κανένα από τα πέντε επιστημονικά πεδία δεν είναι εξεταζόμενο μάθημα η Οικογενειακή Αγωγή).
Την «απογοήτευση» του Συνδέσμου, ίσως να προκάλεσε η αναφορά μου ότι «με εξαίρεση μια μερίδα μαθητών που συνεχίζουν να διαλέγουν μόνο από τον κατάλογο με τα παραδοσιακά δύσκολα μαθήματα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία περιλαμβάνουν στις επιλογές τους μαθήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν πιο εύκολα». Για να ενισχύσω τη θέση αυτή, παρουσίασα τα στατικά στοιχεία των τελευταίων ετών με τις επιλογές των παιδιών που δείχνουν μεταξύ άλλων τα εξής: α) Το 56% διαλέγουν ως μάθημα ειδίκευσης τη Δακτυλογραφία. β) Τα μαθήματα που προσελκύουν ολοένα και περισσότερους μαθητές είναι η Οικογενειακή Αγωγή, η Τέχνη, η Γυμναστική και η Επιστήμη του Περιβάλλοντος. γ) Έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν μαθήματα όπως τα Λατινικά, τα Αρχαία και η Ιστορία.
Αντιλαμβάνομαι ότι κάθε σύνδεσμος καθηγητών έχει την υποχρέωση να υπερασπιστεί το μάθημά του και στο πλαίσιο αυτό, να διεκδικεί την αναβάθμιση του γνωστικού του αντικειμένου. Ακόμα, κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη θέση ότι στόχος του δημόσιου σχολείου δεν είναι μόνο να προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις στους μαθητές, αλλά και μια σειρά από δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες και θα τους βοηθήσουν αργότερα στη ζωή τους. Την ίδια ώρα, όμως, αποτελεί κοινή παραδοχή (και δεν χρειάζεται οποιαδήποτε επιστημονική τεκμηρίωση) ότι η ανεξέλεγκτη ελευθερία που προσφέρει το Ενιαίο Λύκειο στους μαθητές όσον αφορά στις επιλογές τους, έχει δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά οφέλη και αυτός, άλλωστε, είναι ο λόγος που τροχιοδρομείται αλλαγή του συστήματος και επιστροφή στις δέσμες. Ναι, όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά. Δεν έχουν όλα, όμως, τον ίδιο βαθμό δυσκολίας. Όπως και τα επαγγέλματα. Όλα είναι σημαντικά και χρήσιμα αλλά κάποια, απαιτούν περισσότερο κόπο από άλλα. Για να γίνεις πυρηνικός επιστήμονας, για παράδειγμα, είναι πιο δύσκολο από το να γίνεις δημοσιογράφος! 



Και η δεύτερη απάντηση της συναδέλφου μας, με την οποία αποκαθίσταται η αλήθεια...
Απάντηση στην κα Κυριακίδου
της Σύλιας Λουκαϊδου
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος" στις 16 Δεκεμβρίου 2010

Είμαι υποχρεωμένη να απαντήσω στη δημοσιογράφο κα Χριστίνα Κυριακίδου, η οποία γράφει στις 12.12.2010 (σελ37) -με ύφος ειρωνικό και προσβλητικό- στο άρθρο της (ως απάντηση του δικού μου άρθρου ημερομηνίας 10.12.2010, σελ 24) με τίτλο «Όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά» πως «φαίνεται να μην έχω διαβάσει προσεκτικά το συγκεκριμένο κείμενο ή να αγνοώ τις προϋποθέσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια, δηλαδή τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο..»

Λυπάμαι πάρα πολύ για αυτή την τοποθέτηση της δημοσιογράφου. Σκοπός του δικού μου άρθρου ήταν να τονίσω πως: α) τα «εύκολα», σύμφωνα με την κα Κυριακίδου, μαθήματα, που επιλέγουν οι μαθητές δε θεωρούνται και ασήμαντα (γιατί η αντίθετη εντύπωση δινόταν) και β) να δώσω κάποιες πληροφορίες για το μάθημα κατεύθυνσης της Οικογενειακής Αγωγής, αφού παρατηρείται πως υπάρχει άγνοια για το περιεχόμενο αυτού του μαθήματος.

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τα ακόλουθα:
1. Συμφωνώ απόλυτα πως κάποια μαθήματα έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με κάποια άλλα και κανένα σημείο του άρθρου μου δεν υπονοούσε το αντίθετο.

2. Δε μπορώ να καταλάβω τους λόγους, για τους οποίους η κα Κυριακίδου, δηλώνει δημόσια πως πιθανό να αγνοώ τις προϋποθέσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Στο άρθρο μου δεν αναφέρθηκα στα μαθήματα πρόσβασης στα πανεπιστήμια, αλλά ανέφερα συγκεκριμένα πως το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής δίνει εφόδια για συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία: : Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Οικιακή Οικονομία και Οικολογία, Επιστημών Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών, Νοσηλευτική Τ.Ε.Π.Α.Κ., Επιστήμες της Διαιτολογίας και Διατροφολογίας και Τεχνολογίας Τροφίμων, Κοινωνική Εργασία, Βρεφονηπιοκομία, Δημόσια Υγιεινή, Επισκεπτών/τριών Υγείας, Μαιευτικής κ.α.

Αυτή μου η αναφορά, κα Κυριακίδου, σημαίνει πως το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής προσφέρει γνώσεις στους μαθητές οι οποίες θα τους φανούν χρήσιμες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, στα προαναφερθέντα πεδία. Για παράδειγμα, κάποιος/α που σπουδάζει Διαιτολογία/Διατροφολογία θα έχει ήδη προϋπάρχουσες γνώσεις στα θέματα διατροφής ή κάποιος/α που σπουδάζει Κοινωνική Εργασία/Κοινωνιολογία θα έχει ήδη συζητήσει και προβληματιστεί στο μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής για τα θέματα της εφηβείας, της οικογένειας, του γάμου, της βίας, της τρίτης ηλικίας, για τα άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.

Λέτε, κα Κυριακίδου, να μην γνωρίζω εγώ, ή οι καθηγητές/τριες Οικιακής Οικονομίας ή οι μαθητές και οι γονείς που επιλέγουν τα μαθήματα, πως το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής δεν είναι ακόμη μάθημα επιλογής για κανένα πανεπιστημιακό πεδίο; Λυπάμαι πολύ που όχι μόνο έχετε αυτή την εντύπωση, αλλά τη δηλώνετε και δημόσια! Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής δυστυχώς δεν είναι μάθημα επιλογής σε επιστημονικά πεδία είναι επειδή: α) δεν υπάρχει αυτό το μάθημα στα Λύκεια της Ελλάδας, σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, και β) ενώ είναι μάθημα που συμπεριλήφθηκε στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα με την εισαγωγή του Ενιαίου Λυκείου, δεν έγινε από τότε καμία σοβαρή αναθεώρηση του πλαισίου πρόσβασης όσον αφορά τα μαθήματα που επιτρέπουν πρόσβαση σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Κύπρου.  

3. Συμφωνώ πως το Ενιαίο Λύκειο δεν είναι η καλύτερη λύση του εκπαιδευτικού συστήματός μας. Για το θέμα αυτό, ο Σύνδεσμος Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας έχει καταθέσει γραπτώς τις θέσεις του από την αρχή των προσπαθειών για την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Κύρια θέση μας είναι πως πρέπει επιτέλους να απαγκιστρωθεί (το εκπαιδευτικό μας σύστημα) από τον αποκλειστικό στόχο της επαγγελματικής αποκατάστασης του μαθητή και να δώσει περισσότερη σημασία στις ανθρώπινες σχέσεις, τη συναισθηματική ωρίμανση και την ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή. Συγκεκριμένες εισηγήσεις, επίσης, κάνουμε για να γίνει το μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής υποχρεωτικό ή επιλεγόμενο σε συγκεκριμένες δέσμες/πεδία.

Επιπρόσθετα, αξίζει να υπενθυμίσω πως δεν επιλέγουν όλοι οι μαθητές να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Κύπρου. Παρατηρείται στις μέρες μας αύξηση των ποσοστών εκείνων που σπουδάζουν στο εξωτερικό, αλλά και αύξηση των ποσοστών των νέων που προτιμούν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου, αφού τώρα αρκετοί κλάδοι σπουδών έχουν αναγνωριστεί. Αυτό πιθανό να δικαιολογεί και την αύξηση των μαθητών που δεν επιλέγουν μαθήματα αποκλειστικά για πρόσβαση σε επιστημονικά πεδία των πανεπιστημίων της Ελλάδας και της Κύπρου.

Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας εισηγείται να εξετάσουν οι αρμόδιοι πιο επισταμένα τους λόγους που διαλέγουν αυτά τα μαθήματα κι όχι απλώς να εκφράζονται κάποιοι γενικώς και αορίστως πως είναι εύκολα. Ας εξετάσουν πιο βαθιά τις ανάγκες των μαθητών μας (και εδώ να σημειωθεί ότι η υγεία είναι πρωταρχική ανάγκη των ανθρώπων). Εμείς υποστηρίζουμε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουμε ως πρωταρχικό στόχο την ανθρωπιστική παιδεία για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές μας.

Με εκτίμηση,
Σύλια Λουκαΐδου,
Πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου