Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Μαθητικές ή κομματικές εκλογές;

Ρένα Γιαβρή 
Φιλόλογος, Πρόεδρος Επαρχιακής Επιτροπής Νέας Κίνησης Λευκωσίας

Έζησα φέτος από κοντά το θέμα των μαθητικών εκλογών στο σχολείο μου. Δε μου ζητήθηκε να έχω καμία ανάμειξη, εξάλλου δεν είχα και τέτοια αρμοδιότητα, αλλά λόγω της σχέσης μου με συγκεκριμένα παιδιά - μαθητές μου στο σχολείο, ενημερώθηκα από πρώτο χέρι για τα καθέκαστα. Συγκεκριμένα, και ενώ η διαδικασία για την εκλογή των αντιπρόσωπων από κάθε τάξη είχε ολοκληρωθεί, στέλεχος κομματικής νεολαίας επικοινώνησε τηλεφωνικώς με μαθήτρια που είχε ψηφιστεί στην τελική ομάδα του Κ.Μ.Σ και της πρότεινε να συνεργαστεί ζητώντας ψήφο εμπιστοσύνης από τους εκπροσώπους Α΄και Β΄ τάξης, εξασφαλίζοντας έτσι την πλειοψηφία για την εκλογή της στη θέση της Προέδρου του σχολείου. Να σημειώσω πως οι εκλεγέντες της Α΄και Β΄τάξης ελέγχονταν από τη συγκεκριμένη νεολαία, όπως ισχυρίστηκε το στέλεχος της κομματικής νεολαίας στη μαθήτριά μου. Ως αντάλλαγμα η νέα Πρόεδρος θα έπρεπε με τη σειρά της να υποστηρίξει τον/την εκπρόσωπο της κομματικής νεολαίας στην ΕΣΕΜ!



Η μαθήτριά μου φυσικά και αρνήθηκε οποιαδήποτε ανάμειξη σε τέτοιας μορφής συνεργασία, αφού δεν ανήκει σε καμία κομματική νεολαία. Έτσι, οι εκλογές διεξήχθησαν κανονικά και πρόεδρος αναδείχθηκε ο μαθητής που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους, χωρίς την ευλογία της κομματικής νεολαίας.

Το εν λόγω περιστατικό, μου έδωσε την ευκαιρία να ανοίξω ένα διάλογο με τα παιδιά για θέματα πολιτικοποίησης και κομματικοποίησης. Φάνηκαν να ακούουν με ενδιαφέρον τις απόψεις και τα επιχειρήματά μου και να προβληματίζονται, ακόμη και παιδιά που ήταν τοποθετημένα σε συγκεκριμένες κομματικές νεολαίες.

Ήρθε, πιστεύω, η ώρα να μιλήσουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί που διαφωνούμε με τέτοιες ξεπερασμένες πρακτικές συγκεκριμένων κομματικών χώρων, ανοιχτά στα παιδιά, να καταφέρουμε με τη δύναμη της πειθούς να προβληματίσουμε και, γιατί όχι, να διαμορφώσουμε και άποψη. Ορισμένοι κύκλοι βολεύονται πίσω από τα ποδοσφαιρικά συνθήματα και τις ταμπέλες μέσα στα σχολεία για να έχουν έτσι έτοιμες τις "κερκίδες" τους στα Πανεπιστήμια και στην κοινωνία . Να θυμούνται, όμως, πως το σχολείο είναι ναός γνώσης και όχι ναός λατρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου