Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Το Υπουργείο Παιδείας έχει δώσει στις εκπαιδευτικές οργανώσεις τη νέα του πρόταση για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στη Μέση Εκπαίδευση. Η πρόταση περιλαμβάνει:

  1. Κείμενο με το οποίο εξηγούνται οι αλλαγές (δεν πρόκειται βεβαίως για θεωρητική τεκμηρίωση των αλλαγών, αλλά κυρίως για ένα επεξηγηματικό κείμενο)
  2. Πίνακες με το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα (2 προτάσεις για το Γυμνάσιο και μία για το Λύκειο)

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών αναρτά πιο κάτω την πρόταση όπως μας δόθηκε για όποιον ενδιαφέρεται να τη μελετήσει. Η τοποθέτησή μας επί της πρότασης θα αναρτηθεί σύντομα. Καλούμε όποιο συνάδελφο επιθυμεί να τοποθετηθεί για το θέμα, να μας στείλει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις απόψεις του κι εκείς θα τις αναρτήσουμε και, αναλόγως, θα τις λάβουμε υπόψη στη διαμόρφωση των θέσεων της Κίνησης.


ΝΕΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές διαπιστώσεις και παραδοχές για την υφιστάμενη δομή της Μέσης Εκπαίδευσης, τους τρεις πυλώνες των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, τις διαπιστώσεις και εισηγήσεις των οργανωμένων φορέων που κατατέθηκαν τα τελευταία 3 χρόνια στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, αλλά και περιορισμούς από πτυχές του εκπαιδευτικού συστήματος που δεν είναι δυνατό να τύχουν άμεσα διαχείρισης και έχοντας ως βασικό στόχο την αναδιαμόρφωση, τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό της Μέσης Εκπαίδευσης, έτσι ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στην αποστολή της στον 21ο αιώνα, εισηγείται τα πιο κάτω ως προς τη διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος για το Γυμνάσιο και το Λύκειο:

Α. Γυμνάσιο

1.1     Όπως φαίνεται στο Παράρτημα 1, στα Γυμνάσια οι διδακτικές περίοδοι αυξάνονται από 37 που ήταν μέχρι τώρα (21 περίοδοι 45’ και 16 περίοδοι 40’) σε 38 (14 περίοδοι 45’ και 24 περίοδοι 40’).

1.2     Η αύξηση των 40’ περιόδων δίνει τη δυνατότητα αύξησης των μαθημάτων που μπορούν να διδάσκονται σε συνεχή ογδοντάλεπτα, δίνοντας τη δυνατότητα εισαγωγής μεθόδων διδασκαλίας που προωθούν την κριτική σκέψη, την αυτενέργεια και τον διάλογο και μειώνοντας τον αριθμό των διαφορετικών μαθημάτων που έχουν καθημερινά οι μαθητές και οι μαθήτριες. Η προσφορά των μαθημάτων σε συνεχή ογδοντάλεπτα ή 45’ θα καθοριστεί με βάση τις ανάγκες που προκύπτουν από την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
1.3     Καταργούνται τα μισάωρα, τα οποία δεν επέτρεπαν ούτε την αφομοίωση και εμπέδωση όσων διδάσκονταν ούτε την επωφελή αξιοποίηση εκείνου του διδακτικού χρόνου για τους μαθητές. Η κατάργηση των μισάωρων αναμένεται να συμβάλλει επίσης στην καλύτερη λειτουργία του προγράμματος και στην αποδοτικότερη χρησιμοποίηση των ωρών διδασκαλίας.

1.4     Σχετικά με τις ξένες γλώσσες, για την επόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 τα Αγγλικά και τα Γαλλικά παραμένουν ως υποχρεωτικές ξένες γλώσσες στο Γυμνάσιο για όλους τους μαθητές και μαθήτριες. Η εισαγωγή της δυνατότητας επιλογής ξένης γλώσσας από την Α’ Γυμνασίου, η οποία προτάθηκε από την Επιτροπή Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων, χρήζει προσεκτικής επεξεργασίας και θα εξεταστεί πιο διεξοδικά από το ΥΠΠ.




A2. Πιλοτικό Πρόγραμμα σε Γυμνάσια


1.5     Σε περιορισμένο αριθμό Γυμνασίων, που δε θα υπερβούν τα 4, θα  εφαρμοστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα που φαίνεται στο Παράρτημα 2. Με βάση αυτό, θα αυξηθούν  οι διδακτικές περίοδοι από 37 που ήταν μέχρι σήμερα σε 40 και ταυτόχρονα θα μειωθεί ο χρόνος κάθε διδακτικής περιόδου από 45΄σε 40΄, ώστε να μην μειώνεται ο χρόνος των διαλειμμάτων και να μην αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας του εκπαιδευτικού.

1.6     Δύο απ’ αυτές τις 40 περιόδους, δε θα προορίζονται για τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων, αλλά για να οργανώνονται και να διεξάγονται δραστηριότητες, οι οποίες ήδη λαμβάνουν χώρα στις σχολικές μονάδες, προκαλώντας απώλεια διδακτικού χρόνου (π.χ. ώρες Υπεύθυνου Τμήματος, όμιλοι, διαλέξεις, γιορτές) και συχνά προβλήματα λειτουργίας στο ίδιο το σχολείο.

1.7     Επομένως, η αύξηση των περιόδων δε θα συνεπάγεται εντατικοποίηση ούτε για τους μαθητές ούτε για τους καθηγητές, αλλά συστηματοποιεί και εξορθολογίζει την υφιστάμενη κατάσταση προς όφελος και των δύο, διατηρώντας παράλληλα για λογαριασμό της σχολικής μονάδας τη δυνατότητα να προβαίνει στις δραστηριότητες εκείνες που θεωρούνται αναγκαίες για την ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών.

1.8     Το πιλοτικό πρόγραμμα θα αξιολογηθεί κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του και, με βάση τα πορίσματα που θα προκύψουν, θα εξεταστεί η επέκτασή του σε όλα τα Γυμνάσια της Κύπρου.


Β. ΛΥΚΕΙΟ

Το σύστημα της απόλυτα ελεύθερης επιλογής μαθημάτων από τους μαθητές των Ενιαίων Λυκείων της Κύπρου έχει χαρακτηριστεί ως ένα σύστημα που προκαλεί παρενέργειες σε πολλά επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που διεξάγονται τα τελευταία χρόνια,  διάφορες πλευρές έχουν προτείνει την αναθεώρηση του υπάρχοντος συστήματος και τη στροφή προς την κατεύθυνση της προσφοράς προγραμμάτων σπουδών.

Ταυτόχρονα, εδώ και χρόνια, προβάλλεται το αίτημα για άρση του απόλυτου διαχωρισμού του Λυκειακού κύκλου σπουδών σε Μέση Γενική Εκπαίδευση από τη μια και σε Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση από την άλλη.

Με αφετηρία τα πιο πάνω, το ΥΠΠ προτείνει ένα νέο τύπο Λυκείου για τους μαθητές που θα φοιτήσουν σε αυτή τη βαθμίδα από τη σχολική χρονιά 2012-2013 με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά.

2.1     Η Α΄ Λυκείου παραμένει κοινή για όλους τους μαθητές (35 περίοδοι    Κοινού Κορμού).  

2.2     Στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, η δομή παύει να είναι ενιαία για όλους και διαιρείται σε δύο μέρη:

-       Ένα πρόγραμμα κοινό για όλους τους μαθητές και μαθήτριες με το οποίο θα ολοκληρώνεται η γενική τους παιδεία, μέσα από την ενίσχυση των κοινών τους γνώσεων, από την καλλιέργεια κοινών αξιών και στάσεων και από την περαιτέρω ανάπτυξη ικανοτήτων κλειδιών, που θα τους είναι χρήσιμες και αναγκαίες για να διαχειριστούν την ενήλικη ζωή τους. Το πρόγραμμα αυτό απορροφά τις 19 από τις 35 συνολικά διδακτικές περιόδους που προβλέπονται για τη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου.

-       Οχτώ (8) προγράμματα εμβάθυνσης, ίδια για τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, από τα οποία θα επιλέγουν ελεύθερα ένα, με βάση τις προσωπικές τους προτιμήσεις και στοχεύσεις. Κάθε πρόγραμμα παρέχει στους μαθητές και μαθήτριες που θα το επιλέξουν αυξημένα εφόδια για παραπέρα σπουδές σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο και αν βρεθούν, αφού θα προετοιμαστούν καλά σε ένα περιβάλλον συμμαθητών με τα ίδια ενδιαφέροντα και σε γνωστικά αντικείμενα που θα ανταποκρίνονται στις προσωπικές τους κλίσεις και επιλογές. Κάθε πρόγραμμα εμβάθυνσης εκτείνεται σε 16 συνολικά περιόδους.


2.              Για τα προγράμματα εμβάθυνσης:

-       Κάθε μαθητής και μαθήτρια θα παίρνει α) δύο υποχρεωτικά τετράωρα μαθήματα τα οποία καθορίζονται εξαρχής σε κάθε πρόγραμμα και θα επιλέγει επιπλέον είτε β) δύο τετράωρα μαθήματα επιλογής από κατάλογο που καθορίζεται ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα εμβάθυνσης είτε γ) ένα τετράωρο μάθημα επιλογής από κατάλογο που καθορίζεται  ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα εμβάθυνσης και ένα τετράωρο μάθημα ενδιαφέροντος, το οποίο μπορεί να επιλέγει ο μαθητής από έναν κοινό κατάλογο μαθημάτων για όλα τα προγράμματα εμβάθυνσης.

-       Εξαίρεση αποτελεί το πρόγραμμα Θετικών Επιστημών όπου ο μαθητής θα παίρνει α) ένα υποχρεωτικό τετράωρο μάθημα που καθορίζεται και θα επιλέγει ακόμα είτε β) τρία τετράωρα μαθήματα επιλογής από τον κατάλογο που καθορίζεται για το συγκεκριμένο πρόγραμμα εμβάθυνσης είτε γ) δύο τετράωρα μαθήματα επιλογής από τον κατάλογο που καθορίζεται για το πρόγραμμα και ένα τετράωρο μάθημα ενδιαφέροντος το οποίο μπορεί να επιλέγει ο μαθητής τον κοινό κατάλογο μαθημάτων για όλα τα προγράμματα εμβάθυνσης.   

-       Ο κατάλογος των επιλεγόμενων μαθημάτων (επίσης κοινών και για τις δύο τάξεις) είναι ανοιχτός για όλους τους μαθητές και μαθήτριες, ανεξαρτήτως επιλογών κατεύθυνσης, με σκοπό να ικανοποιηθούν προσωπικά ενδιαφέροντα και κλίσεις που υπερβαίνουν τις δυνατότητες των μαθημάτων κατεύθυνσης.

-       Τα Προγράμματα Εμβάθυνσης οργανώθηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε ο μαθητής να έχει πρόσβαση από κάθε πρόγραμμα σε τουλάχιστον δύο επιστημονικά πεδία, με βάση τις υφιστάμενες Προϋποθέσεις Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ισχύουν για τις Παγκύπριες Εξετάσεις.

-       Σχετικά με τις ξένες γλώσσες, τα Αγγλικά θα διδάσκονται υποχρεωτικά σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ τα Γαλλικά παραμένουν υποχρεωτική ξένη γλώσσα μέχρι την Α’ Λυκείου. Στη Β΄ τάξη δίνεται δυνατότητα ο μαθητής να διδαχθεί μία 2η Ξένη Γλώσσα την οποία μπορεί να επιλέξει από μια ομάδα έξι γλωσσών (Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Ρωσικά και Τουρκικά).

-       Με την πιο πάνω πρόταση επιτυγχάνεται η άρση του απόλυτου διαχωρισμού του Λυκειακού κύκλου σπουδών σε Μέση Γενική Εκπαίδευση από τη μια και σε Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση από την άλλη. Συγκεκριμένα, το προτεινόμενο πρόγραμμα για το Λύκειο, όπως παρουσιάζονται στο Παράρτημα 3, ενσωματώνει το υφιστάμενο Ενιαίο Λύκειο και τη Θεωρητική Κατεύθυνση των Τεχνικών Σχολών σε κοινά προγράμματα εμβάθυνσης για τη Β’ και Γ’ Λυκείου και με κοινό πρόγραμμα για την Α’ Λυκείου. Όσον αφορά στην Επαγγελματική Κατεύθυνση των Τεχνικών Σχολών θα εξακολουθεί να λειτουργεί στην παρούσα φάση με την υφιστάμενη δομή. Σημειώνεται ότι, το ΥΠΠ θα μελετήσει την  αναβάθμιση της Επαγγελματικής Κατεύθυνσης των Τεχνικών Σχολών, στα πλαίσια και της δημιουργίας των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που προωθείται από το ΥΠΠ.



ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2
ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ - ΚΟΙΝΟΣ ΚΟΡΜΟΣ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Α/Α ΜΑΘΗΜΑΤΑ Γυμνάσιο Λύκειο +/-
Α´ Β´ Γ´ Α´ Β΄ Γ΄
Γ΄
1 Νέα Ελληνικά 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 2
2 Μαθηματικά 4 4 4 3 4 4 4 4 2 3 2 2 0
3 Ιστορία 2 3 2 2 2 2 3 3 2 1.5 3 2 0.5
4 Θρησκευτικά 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1.5 2 2 0.5
5 Φυσική 2 0 2 2 2 2 2 2 0 2 0 0 0
6 Χημεία 0 0 2 1 2 1 1 1 0 1 0 1
7 Βιολογία 2 2 2 0 2 2 1 1 0 0 0 0 2
8 Γεωγραφία 1 1 2 2 0 0 0 0 0
9 Οικιακή Οικονομία/ Αγωγή Υγείας 2 1.5 1 1 1 1 0 0 0 0 0.5
10 Φυσική Αγωγή (Οι Πρώτες Βοήθειες να ενσωματωθούν στο μάθημα σε κάποια τάξη) 3 3 2 3.5 2 3 3 2 2 1 2 1 0.5
11 Τέχνη 2 2 2 2 2 1 1 1 1
12 Μουσική 2 2 2 2 2 1 1 1 1
13 Αρχαία Ελληνικά/ Αρχαιογνωσία 3 3 3 3.5 3 3.5 2 3 2 1 0 -1
14 Αγγλικά 2 3 2 3 3 3.5 2 3 2 0 2 0 0.5
15 Γαλλικά 2 2 2 2
16 Γαλλικά/ Γερμανικά/ Τουρκικά/ Ισπανικά/ Ιταλικά/ Ρωσικά 2 2
17 Σχεδιασμός και Τεχνολογία 2 1.5 1 1 1 1 2 2 0.5
18 Πληροφορική 2 2 2 2 2 2 2 2 0
19 Οικονομικά 0 0 0 0 0 0 2 2 0 0 0 0 0
20 Επαγγελματική Αγωγή 0 0 0 0 1 0.5 0 0 0 0 0 0 0.5
21 Δημοκρατικοί Θεσμοί και Δημοκρατική Παιδεία 0 0 0 0 0 0.5 0 0 0 0 1 1 -0.5
22 Δραστηριότητες 2 2 2
ΣΥΝΟΛΟ 40 40 40 35 19 19


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1
ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ - ΚΟΙΝΟΣ ΚΟΡΜΟΣ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Α/Α ΜΑΘΗΜΑΤΑ Γυμνάσιο Λύκειο +/-
Α´ Β´ Γ´ Α´ Β΄ Γ΄
Γ΄
1 Νέα Ελληνικά 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 2
2 Μαθηματικά 4 4 4 3 4 4 4 4 2 3 2 2 0
3 Ιστορία 2 3 2 2 2 2 3 3 2 1.5 3 2 0.5
4 Θρησκευτικά 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1.5 2 2 0.5
5 Φυσική 2 0 2 2 2 2 2 2 0 2 0 0 0
6 Χημεία 0 0 2 1 2 1 1 1 0 1 0 1
7 Βιολογία 2 2 2 0 2 2 1 1 0 0 0 0 2
8 Γεωγραφία 1 1 2 2 0 0 0 0 0
9 Οικιακή Οικονομία/ Αγωγή Υγείας 2 1.5 1 1 1 1 0 0 0 0 0.5
10 Φυσική Αγωγή (Οι Πρώτες Βοήθειες να ενσωματωθούν στο μάθημα σε κάποια τάξη) 3 3 2 3.5 2 3 3 2 2 1 2 1 0.5
11 Τέχνη 2 2 2 2 2 1 1 1 1
12 Μουσική 2 2 2 2 2 1 1 1 1
13 Αρχαία Ελληνικά/ Αρχαιογνωσία 3 3 3 3.5 3 3.5 2 3 2 1 0 -1
14 Αγγλικά 2 3 2 3 3 3.5 2 3 2 0 2 0 0.5
15 Γαλλικά 2 2 2 2
16 Γαλλικά/ Γερμανικά/ Τουρκικά/ Ισπανικά/ Ιταλικά/ Ρωσικά 2 2
17 Σχεδιασμός και Τεχνολογία 2 1.5 1 1 1 1 2 2 0.5
18 Πληροφορική 2 2 2 2 2 2 2 2 0
19 Οικονομικά 0 0 0 0 0 0 2 2 0 0 0 0 0
20 Επαγγελματική Αγωγή 0 0 0 0 1 0.5 0 0 0 0 0 0 0.5
21 Δημοκρατικοί Θεσμοί και Δημοκρατική Παιδεία 0 0 0 0 0 0.5 0 0 0 0 1 1 -0.5
ΣΥΝΟΛΟ 38 38 38 35 19 19


 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Α/Α ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα)
1 ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΘΕΑΤΡΟ/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
2 ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
3 ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
4 ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΧΗΜΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΧΗΜΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ-ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ-ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Α/Α ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα)
5 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ
ΧΗΜΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟ/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΗΜΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟ/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
6 ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΧΗΜΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
7 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ
ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ
8 ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ  
ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  
  ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
  ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
  ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
  ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ
  ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ
  ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ
  ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
  ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΧΗΜΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  
  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  
  ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  
  ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ  
  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ-ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα) ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (4ωρα)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ  
  ΦΥΣΙΚΗ  
  ΧΗΜΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟ/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
  ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΙΑ/ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ
  ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ/ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΔΑΣ
  ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΚΤΥΑ Η/Υ
  ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
  ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
  ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Νέα Κίνηση Καθηγητών διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια υβριστικού, σεξιστικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή άλλου προσβλητικού περιεχομένου, λιβελλογραφήματα καθώς και σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων που ενδέχεται να προκαλέσουν λανθασμένες εντυπώσεις για το περιεχόμενο και το σκοπό ανάρτησης αυτού του ιστολογίου